Ako bolo na kopcoch?

Slovenskí expedičníci hodnotia septembrový portejbl, počas ktorého niektorí absolvovali aj jednu jesennú súťaž.

S prosbou o zhodnotenie posledného portejblu sme oslovili všetkých portejblistov, ktorí v septembri vyšli na kopec spraviť niekoľko spojení, alebo sa riadne zapojili do súťaže vyhlásenej českými cébečkármi Podzimní éter 33.

Exp. Trnaváci
(21.9.2013, rozhľadňa Šianec, JN88VK)

Boris Trnava: Zase jeden príjemný večer s CB-čkom a priateľmi na druhej strane ako protistanice! Pokecali sme, povzbudili sme súťažiacich, rozdali body. S dobrým pocitom sme to zabalili a o 23:30 h som bol už doma, lebo vonku bolo už dosť zima a bez potrebnej výbavy (dáke nezávislé kúrenie alebo propan-butanový ohrievač) sa nedalo sedieť v aute! Dali sme dokopy akú-takú zostavu ľudí, ktorých to baví a pomaličky sa zaúčame. Tešíme sa na novú sezónu a bude o nás zase počuť – to si píšte!

Nekompletná zostava exp. Trnaváci: zľava Alan TT a Boris TT. Na foto chýba Bubák TT.

Exp. Marco Polo
(21.9.2013, Veľký Kriváň, JN99ME)

Kaso Partizánske: Portejbl exp. Marco Polo by sa dal chápať ako znovunaštartovanie. Počas leta sa poriadne nikde nebolo a bolo to aj poznať. V sobotu ráno o 10:00 sme sa ešte váľali v posteli, ale potom prišlo pár rozhodnutí a bolo to. Počasie na víkend neprialo nič dobré, ale nakoniec to nevyzeralo až tak zle. Teda aspoň v dolinách. Cestou vlakom na obed krásne svietilo slniečko, ale veru na Veľký Kriván dobrý pohľad nebol. V Terchovej už slnko nesvietilo, vo Vrátnej bolo zamračené a od 1100m bola hustá oblačnosť, ktorá v podstate neopadla celý portable. Sem-tam to vietor rozfúkal, ale bolo to tak na 10 sekúnd a potom znova mlieko.

Aj so spojeniami to bolo zo začiatku biedne, myslel som, že cez tú oblačnosť sa nikam nedobúchame. Ale keď sme začuli exp. Radegast na Dyleni, vedeli sme, že to nebude až také zle. Mali sme len vertikál lambda/2 a moc som tomu neveril. Ale spojenie sa podarilo s reportami RS30/30 a 476 km bolo doma. Samozrejme sa podarili aj iné 400-ky: Honza Sulejovice, exp. Crusader, Železný Deděk Litvínov. Portable sa tak podaril na slušnú známku. Kalendár hovorí, že jeseň je už tu, no my môžeme prehlásiť, že zima je už tu! V 1700 m sme sa stihli aj guľovať.

(foto)

Marconi Partizánske
(21.9.2013, chata kaktus Maják, JN98JS)

Pôvodný plán bol úplne iný – Kemanná chata na Chopku, no keď som sledoval vývoj počasia a predpovede, tak som to zavrhol. Nakoniec som sa spoľahol na pohostinnosť Kaktus Maják-u na Remate.čas po príchode som venoval fotografovaniu západu slnka nad Handlovou a príprave dreva do krbu.

Začiatok vysielania bol posunutý o hodinu. Napájací kábel k stanici, ktorý ešte dole na parkovisku fungoval, totiž nevydržal 45-minútový výstup na chatu a porúčal sa do večných lovíšť. Našťastie na chate bolo kábla dosť, tak po pár minútach bol na svete kábel nový.
Vysielanie nič moc a keď sa k tomu pridajú slabšie podmienky, tak spojení nie je veľa. Viac som teda počúval exp. Marco Polo a jeho prostistanice. niektoré som počul a s kasovou pomocou aj spravil. Zaujímavé boli polnočné spojenia s pascalom a Jurom BA, ktorí mobilovali/portejblovali v okolí BA-Rače a Kamzíka. Z ručky som Pascala počul reportom 20 na krásnych 137 km.

Miro Hlohovec
(21.9.2013, Žalostiná, JN88RT)

Mne v denníku pribudli volačky, ktoré som tam ešte nikdy nemal. Ďakujem všetkým za spojenia.

A to som štartoval z baraku v poriadnom lejaku a po ceste som to chcel otočiť domov:-)

Marek Dynín
(21.9.2013, Kleť, JN78DU)

Podzimný Éter 33 som síce strávil na kopci, ale v pohodlí zázemia Expedície Kleť JN78DU, na ktorú som sa “prilepil”. Expedícia Kleť funguje z budovy  hornej stanice lanovky, priblyžne 1080m. S niektorými slovenskými stanicami sa nám podarilo spojiť. Škoda, že nie so všetkými. Ale i tak to bol pekný zážitok. Viac v článku

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, AKTUALITY. Zálohujte si trvalý odkaz.