Ako Mafia pľac na Suchej hore hľadala…

Marcový výjazd na portejbl som už musel prispôsobovať hokejovej extralige. Nakoniec som vybral víkend 23.-24.marec a ten teda vyšiel na parádu. Ako počasím, tak aj podmienkami…

Na Skalku som vyrazil o niečo neskôr ako pred mesiacom, aby som sa vyhol zase nejakým zápcham a opäť som neurobil dobre. Krásne počasie urobilo svoje a na Skalku dorazilo neskutočne veľa lyžiarov. Všetci samozrejme na autách a parkovisko na Suchej Hore bolo úplne plné, až tak, že som nemal kde zaparkovať.

Dodávku som preto iba zapichol vzadu do snehu a čakal, kým odíde prvé auto. Tak sa aj stalo a už som sa mohol pustiť do stavby dvojitého HáBéčka. Pred mesiacom bolo parkovisko poloprázdne a stožiar som staval od parkoviska ku zvodidlu. Teraz bolo však plné áut, tak som to musel stavať vo vyše metrovom záveji, do ktorého som sa niekoľko krát aj prepadol. Padli aj prvé nadávky… Ach bože, niekedy sa sám seba pýtam. Koľko sme schopní urobiť pre toto naše krásne hobby? 🙂

Nakoniec som to ale celé zložil a s problémami aj postavil. Opäť som stožiar nekotvil, ale iba prigurtňoval dvoma gurťňami o zvodidlo.

Paráda, 13:00 a ja mám ako sa hovorí hotovo. Všade dookola svietilo slniečko, tak som rozložil stoličku a začal som sa opaľovať. Paráda…

Potom ma napadlo, že by som mohol antény premerať. Zapojil som merák a PSV všade cez 3. To predsa ale nie je možné. Všetko je ako pred mesiacom. A kua, nie je. Mám nové fázovacie vedenie, jedine to môže byť príčinou. Takže celý stožiar musel opäť dolu a nové fázovacie vedenie som vymenil za staré. Ešte šťastie, že som si ho vzal so sebou. Inak by som musel ísť iba na jedno HB. O 14:00 som teda mal všetko opäť postavené, premerané a odskúšané. Keďže stále panovalo krásne počasie, šiel som sa pozrieť na neďalekú zjazdovku. Tuším ju volajú Pekná výhliadka a už aj viem prečo.

Keďže výhľady boli naozaj prekrásne nemôžem si to nechať pre seba a tu je video, akurát môj hlas akosi zanikol vo vetre, tak si poriadne pridajte zvuk.

Ešte som bol skontrolovať bežecký štadión, kde prebiehali nejaké lyžiarske súťaže a vrátil som sa naspäť do rádiovozu. Dal som si fajný obedík z vlastnej dielne. Navaril čaju, prichystal notebook, nakonfiguroval CL6-ku a mohol som začať.

Polhodinu pred 17h som si ešte obehol všetky kanále a dal o sebe echo, čo sa stretlo s úžasnou odozvou. Niekto utrúsil, že mám lepšiu kampaň ako prezidentský kandidáti a že ma v sobotu budú voliť 🙂 🙂 🙂

Podmienky boli tentokrát výborné. Šlapalo to hneď na parádu a hlásili sa postupne všetky slovenské avizované stanice na portejbloch. Keď počiatočný nával staníc ustal urobil som z tých dlhších najprv Vláďu Tři Dvory, neskôr Exp. Korbel a nakoniec na SSB aj s Radegasťákmi. Neskôr podmienky vyskočili a spojenie sme zopakovali niekoľko krát aj na FMke. 455km bola krása a už sa mi túto vzdialenosť nepodarilo prekonať. I keď spojenie s Pohádkou bolo prakticky rovnako dlhé – 450km. Lietalo to výborne, ozvali sa starí známi z Holíc Exp. Favorit, prekvapil Franta Bransouze. Nechcem na nikoho zabudnúť, ale bolo ich veľa. Okolo polnoci už ale na výzvy nik nereagoval a už už som sa chystal zaľahnúť, keď tu zrazu slabunký brejk Myslivna. Hneď som ožil, lebo na Myslivne v Novohradných Horách som raz bol na LPD CL. Nakoniec som zo šumu vytiahol Bludičku České Budějovice /p Myslivna. Štvorec JN78 som zo Skalky robil úplne prvý krát v živote. Krásnych 312km, poďakoval som a šiel som spať. 103 spojení v denníku, netajím, zaspávalo sa mi celkom dobre.

Ráno budík na 6:00 i keď som už všetkých počuteľných mal v logu. Pobehal som ale ranné moravské kolečká a denník sa celkom slušne začal plniť. Nakoniec sa ozvali aj tí, čo to v sobotu nestihli. O 9:00 som ale moje ťaženie ukončil. V logu 137 spojení a mohol som spokojný baliť.

Tak výborné podmienky si už dávno nepamätám. Tí, ktorí boli na kopcoch, to môžu potvrdiť. Jednočlenná expedícia MAFIA teda opäť ďakuje všetkým, ktorí ma zavolali a teším sa opäť dopočutia v apríli.

73 Števo Zvolen SK-525

Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, AKTUALITY, SCBR, SPL. Zálohujte si trvalý odkaz.

7 reakcií na Ako Mafia pľac na Suchej hore hľadala…

1. Jano-Korňa povedal:

ja si myslim ze to niekto meral Bulharskym metrom…… 🙂
    pamatnici na ” co dokaze ulica” vedia

2. Fero1 Za povedal:

Pripájam sa ku Kasovi, aj mňa zaujíma kdeže je ta kóta 1235 m.n.m.? Keď niekoľko metrov vyššie od prízemia vysielača je kóta Skalka 1232 m. n. m. Možno, že to bolo merané krajčírskym metrom, ten za zvykne natiahnuť.

3. števo zv povedal:

Po prízemím Kaso, dalo by sa skôr povedať, že kvázi-suterén 🙂

4. Kaso povedal:

A na ktorom poschodí vysielača si skončil?

5. števo zv povedal:

Vašku…

Politika je špinavá a tam sa určite nehrabem, teraz tu ale všetci žijú tými voľbami, tak som si zašpásoval… “Hlavné, že šme še pobavíľi”

6. Venca Chotěšov CL39 povedal:

I Radegasti musí reagovat na Tvůj článek. Spojení s exp.Mafia se začíná stávat rutinou za což samozřejmě můžou podmínky , ale s určitostí i technika. Ty tvoje brýle (2x HB)jsou opravdu funkční a šlapou jak hodinky. To do jaké míry mám pravdu jasně vypovídá nahrávka v mém článku. Jó abych nezapomněl s tím Presidentem buď opatrný. Sice jsi na to ještě moc mladý ale nedej bože, vyplnit se může lecos a zrovna tahle vidina by nás připravila určitě o výborného CBčkáře a nejsem si jistý zda by to za to stálo. Tyhle “vyšší” kruhy dokážou z poctivého a pravdomluvného kamaráda udělat během 1/2 roka podvodníka a lháře. Neboli Števko ať se daří a pozdrav pro Otce od Venci a Vorlíka.

7. Mates Brno povedal:

Pekne Števo!
    Keby som si spojil denníky z dvoch portejblov, zo Sitna a z Kobylinca, namám toľko spojení ako Ty. S príchodom zimy ma prestalo baviť robiť pokusy so sfázovaním dvoch antén, ale vidím, že sa budem musieť k tomu vrátiť!
    Snáď sa mi podarí v apríli dostať na kopec, pozerám, že zatiaľ prvé lastovičky sa ohlasujú na dátum 20.4.