Letný poľný deň 2016 z Inovca

exp-batovan-logo-90x90Vo štvrtok pred súťažou som bol pracovne v Banskej Bystrici, tak som skúsil Števa Zvolen prezvoniť, či v rámci prestávky nedáme jednu kávu. Dali sme a pri tej príležitosti sme komentovali dianie na CB. Slovo dalo slovo a padla dohoda, že tohtoročný LPD absolvujeme spolu.

Situácia sa trochu skomplikovala rozbitým čelným sklom na mojom aute, ale mechanik našťastie všetko stihol a v sobotu o 14. hodine bolo auto už opravené. Rýchlo zbaliť a vyrážame. Krátko po šestnástej sme na kóte, máme teda dosť času na vybudovanie pracoviska.

WP_20160723_16_12_41_Pro

WP_20160723_18_15_36_ProPracne všetko v rukách vynášame na kótu, pod rozhľadňu, vedľa ktorej je drevený prístrešok. Tam plánujeme rozložiť naše súťažné QTH. Ako prvá ide na rozhľadňu Števova anténa HB9CV. Schodov je celkom dosť. Drevený 4-metrový stožiar slúži ako výložník, anténu smerujeme na azimut cca 300°, čo je smer Praha a ďalej na Klínovec. Turisti obzerajú, vypytujú sa, fotia, zaujímajú sa, kam sa dovoláme. My odpovedáme a „agitujeme“ v prospech CB.

Ďalší výstup na rozhľadňu s Black Pirátom a druhým stožiarom, rátame už len každý druhý schod, aby výstup ubehol rýchlejšie.
Hodinku pred štartom LPD je pripravený aj Black Pirate, koaxy natiahnuté, batérie nabité, ostáva už len spraviť niekoľko skúšobných spojení.

Prvé spojenie o 18:00 na rozhľadňu vysoká (JN79OW) a dostávame “rozprávkový” report 55. Ďalšie tri nad 100 km, všetko pekné reporty. Super, ako tak to chodí.
Tesne pred štartom ideme hore nahrať úvodné video pred závodom, schody, už prestávame rátať…

O 19h štartujeme naostro. Pôvodne sme chceli ísť kombináciu s dvomi stanicami, pričom prvá vysiela výzvu a druhá hľadá kontrolky po pásme. Keďže sme však doma zabudli slúchadlá, tento plán sme museli prekopať. No DX rušenie bolo tak veľké, že vertikál sa dal použiť len pri veľmi silných signáloch. V podstate sme naň robili iba Milana Senica na Javorine.

WP_20160723_18_18_38_ProPočas večera sme viackrát započuli Tomáša mobil Roudnice, ako volal stanice. Skúšali sme všeličo, menili kanály, ale nič nepomáhalo. Krátko pred koncom sme ho však započuli štvorkovým rádiom ako volá kontrolku na Vysokej, preto sme poprosili o priestor a spojenie na 380 km bolo v denníku. Ešte raz díky, Honzo, za priestor. Paradoxom bolo, že za tú minútu podmienky tak spadli, že kontrolka na Vysokej, ktorú sme pred chvíľou počuli 44, sa takmer úplne stratila z pásma. Prešlo 10 minút hľadania a našťastie podmienky opäť vyliezli a posledné 34. spojenie v prvej etape sme s problémami zapísali cca 2 minúty pred koncom. V prvej etape sme spravili celkom 21 staníc, z toho 3 kontrolky – Milan Senica na Javorine, Honza Sulejovice na Vysokej a exp. Furgon na kóte Pustý Vrch.
Pobavením prvej etapy bola expedícia, ktorá začala vysielať, v čase keď prvá časť práve skončila,…že vraj iba teraz došli 🙂

WP_20160723_18_37_37_Pro

Celú etapu sme presedeli pod turistickým prístreškom a dosť nás boleli chrbáty. V prestávke sme preto rýchlo postavili stan a na necelých 90 minút sme sa vystreli a zdriemli. Števov budík na telefóne nás však spoľahlivo upozornil na štart druhej etapy. V čakaní na prvé spojenie s kontrolkou sme stratili drahocenný čas. Boli sme druhí v poradí, ale prvá stanica veľmi zle čítala údaje od kontrolky. Súperi zrazu mali v denníku o 5-6 spojení viac ako my. Bolo teda čo doháňať. Celú noc sme zreteľne viac krát počuli CL-29 (asi Kid Chloumek & Pavel Pavlovice), no nebolo v silách antény dotlačiť náš signál až k nim.

P_20160724_013711Objavili sa nové volačky, ktoré sme v 1. etape nepočuli a naopak niektoré z prvej etapy sa už neozvali. Pásmo sa trocha vyčistilo, hoci sem-tam bolo počuť ruštinu a nemčinu, ale aj slovenské taxislužby. Zrazu sme začuli pre nás novú Alfu – Fousáč Vinice Plzeň na Churáňove. Bolo to opäť krásne čitateľné, ale bohužiaľ jediné spojenie. Pomaly sa blížilo ráno a jediné, čo sa dalo robiť, boli kontrolky. Od pol tretej v denníku nič iné ani nemáme. Okolo štvrtej zvyknú bývať podmienky najlepšie a bolo to tak aj tentokrát. Započuli sme dávať výzvu Cl-60 z Dečínskeho Sněžníku, no nebral nás a rovnako sme pochodili aj s kontrolkou na Klínovci. Tesne pred závodom sme aj započuli stanicu z Ještědu no to bolo iba na pár minút resp. sekúnd.

Pred koncom sme sa rozhodovali, či budeme ďalej vysielať do ligy alebo to zbalíme. Števo bol za vysielanie, ja som súhlasil s tým, že si zdriemnem. Pri východe slnka sme vybehli na rozhľadňu porobili zopár fotiek, ale keďže Milan Senica na Javorine hlásil príchod dažďa, rozhodli sme sa všetko zbaliť a kótu opustiť suchí.

LPD 2016 teda skončil. Na výsledkoch sa určite podpíše počasie a kolísavé podmienky. Na prvú trojku to určite nebude, máme 74 zapísaných spojení, no vieme aj o denníkoch so 100 riadkami. Určite sa nám však podarilo jedno z najdlhších spojení. Ďakujeme CB klubu Česká Lípa za organizovanie súťaže, ktorá má stabilné miesto v kalendári CB podujatí v Čechách aj na Slovensku.

Na výsledky sa tešia
Števo Zvolen (CL 35)
Marconi Partizánske (CL 83)

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE. Zálohujte si trvalý odkaz.