EBH 2019 #6 – Ako Križiaci striebro obhajovali

Stále nekončíme v seriáli o EBH 2019. Ďalšiu peknú story podporenú peknými fotkami zaslal hlavný “Križiak” Roman Modra…

Na EBH sme mali vyhliadnuté dve kóty Skalnatú a Jelenec, ale kvôli našej lenivosti sme vybehli na bližšiu Skalnatú pokúsiť sa zopakovať minuloročný úspech. Či sa nám to podarilo uvidíme o pár dní pri vyhodnotení 🙂

Auto sme zaparkovali na zvyčajnom mieste na Zochovej chate a pohodovým krokom hybaj smer Skalnatá. Po štyridsiatich minútach sme boli pod kopcom a už iba 15-minútové šplhanie do kopca. Na vrchol sme dorazili s trojhodinovým predstihom. Po pol hodinke oddychu sme postavili stožiar. Už to máme nacvičené, tak nám to trvalo len 10 minút.

Tento rok sme prvý krát zobrali na portejbl stan! Dlho som sa tomu bránil a ubránil by som sa aj naďalej, ale v Lidli mali taký lacný samorozbaľovací… tak reku vyskúšam. A oplatilo sa. Konečne bol na slnku dobre čitateľný displej a všetko bolo rozumieť, aj keď v noci fúkalo 🙂 Nesmrdel som od ohňa a neštípali ma komáre. Ráno nebolo všetko zarosené a celú noc bola vo vnútri pohodová teplota 19°C. Takže konečne došlo na rady kamarátov z éteru. Uznávam, stan je dobrá vec na celonočný portejbl 🙂

Ešte príprava dreva na celú noc a môžeme začať. Úderom šiestej hodiny zapíname rádio a hurá nato. Rýchlo prebehnem všetky kanály, ale nájsť voľný kanál sa nedarí. Toľko DX aktivity z celej Európy si z minulého roka nepamätám. Asi to bude tým, že sme minulý rok začali s oneskorením až o 20:24. Teraz o 18:00 je to hotová pohroma, ale s vedomím, že všetci sú na tom podobne brejkujem prvú stanicu….

Za prvú hodinu som dal sedemnásť spojení, špekačku a pivo. Čo nie je také zlé vzhľadom na to rušenie. Po dvadsiatej začalo pomaly ustávať DX rušenie a konečne sa začali ozývať aj domáce stanice. Celý večer a noc tak rýchlo prebehli, že som skoro nestihol odfotiť o 04:18 východ slnka na Skalnatej.

Závod sme si užili do poslednej chvíle 07:59 AA-69 Exp.Pohádka. Pobalili sme veci a hybaj dole. Cestou k autu som nevedel, či sa mám z výsledku tešiť alebo smútiť. Veľa spojení nám ušlo a ani Churáňov sa nepodaril. Naplno som sa tešil až doma pri prepisovaní denníka. Spravili sme síce o štyri spojenia menej ako minule, ale podarili sa spojenia na kóty v Krkonošiach, Radegasti a aj Michal Svidník 🙂

Ďakujeme všetkým kontrolkám, súťažiacim, portejblistom a domasedom za spojenia. Dopočutia nabudúce.

Roman Modra (SK-811)
Exp.Križiaci

Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, SCBR, SPL. Zálohujte si trvalý odkaz.

2 reakcie na EBH 2019 #6 – Ako Križiaci striebro obhajovali

1. Roman Modra povedal:

Vždy keď počujem z reproduktora Krušné hory chvíľku mi trvá kým mi to docvakne kde to je a potom sa teším z najdlhšieho možného spojenia z Malých Karpát .

2. Alan TT povedal:

Super! Parádne vám o chodilo na Krušné hory.