Októbrový výjazd MAFIE alebo po rokoch opäť na Skalke

Na tretí októbrový víkend sa nahlásilo viacero zaujímavých expedícií a tak sme sa spoločne s Cyrom Zvolen rozhodli, že sa pridáme aj my…

Spoločne sme premýšľali kam. Septembrový výjazd na Trnovník v Kremnických vrchoch dopadol na výbornú, ale predsalen v noci už bolo v dodávke dosť zima. Keďže vysielavame z bateriek bez 230V hľadali sme riešenie, kam by sme vybehli tak, aby sme v noci nemrzli. Navrhol som, že by sme mohli ísť po rokoch opäť niekde na hrebeň Skalky a uprosiť niekoho, nech nám požičia elektriku. Takže sme s malou dušičkou vyrazili v sobotu cez Kremnicu na Skalku. Hneď sme si to namierili na “naše” staré dobré miestečko, na parkovisko tesne pod vysielačom. V tom čase, pred obedom vládlo v okolí pravé babie leto a slnečné lúče osvetľovali anténu vysielača.

Parkovisko však nie je najšťastnejšie miesto na CB vysielanie a preto som sa vybral na miesto zvané výhliadka. Odtiaľ posledne vysielalo v lete viacero expedícií so solídnymi výsledkami…

Cestou míňam tabuľu s informáciami o 302m vysokej veže rozhlasového vysielača Suchá Hora. Výhliadka nie je ďaleko, možno 5 minút od parkoviska cez malý lesík. Ten výhľad odtiaľ stál skutočne za to, veď posúďte sami.

Všetko na tomto mieste bol fájn, až na jeden detail. Nikde nikoho ani nohy. Nebolo koho sa slušne opýtať a požičať elektriku. Tiež množstvo prechádzajúcich turistov sa mi nepozdávalo a preto som zvolil skôr vykúrenú dodávku ako mrznúť. Vrátil som sa teda späť na parkovisko.

Začali sme zháňať elektriku. Keď sa nám to podarilo, začali sme hľadať miesto pre anténu. Problém bol v tom, že na panelovej ceste nebolo kde zabiť kolíky pre kotviace laná. Dlho sme hľadali a špekulovali. Neostalo nám nič iné len postaviť to za zvodidlami pod parkoviskom, kde sa kolíky ako tak zabiť dali.

Stavba antény v totálnej hmle nám tentokrát trvala 2x dlhšie než obvykle. Opäť sme nemali kam zabiť štvrtý kolík od kotevného lana. Stále nám chytal do jedného prvku a anténa sa tým pádom nedala rotovať. Nakoniec sme vyriešili aj tento problém a všetko fungovalo. To sme museli osláviť štamprdlíkom Starej Mysliveckej.

Všetko sme odskúšali, ale na pásme totálne mŕtvo. Nikde ani nohy a tak som sa vydal na prechádzku. Prešiel som od vysielača cez Chatu na Skalke, Limbu až k chatám na prenájom a z každého toho miesta by som si vedel predstaviť povysielať, akurát, že všetko je to nižšie ako vysielač…

Po prechádzke som sa vrátil k vysielaču a zisťujem, že vysielač zmizol, proste zrazu ho nebolo….

Po príprave pracoviska, rozložení počítača a papierov som si dal guľášik z diviny a o 16:30 sme dali do éteru dalo prvú výzvu ako Expedícia MAFIA – Skalka Kremnické Vrchy.

Po okolitých spojeniach hneď na začiatku zavolal ako štvrtý v poradí Vláďa Tři Dvory /p Zvičina (301km). Hovoríme si, parádička, zrkadlové štvorkové reporty. Následne skúšame aj Exp. Radegast, slabo ich počujeme, ale na spojenie to ešte nie je. Pokračujeme ďalej a zo vzdialenejších sa hlásia Jonatán Bezděčí (195km) a Vlasta Ostrov /p Skuhrov (225km). Po nich o 17:27 prichádza konečne aj Vorlík Stupno ako Exp. Radegast /p Čerchov (455km). Pred hodinou to nešlo a teraz obojstranne rádio 3. Parádička hovoríme si, k večeru sa pásmo vyčistí a bude “žatva” dlhých spojení.

Postupne sa hlásia všetci ohlásení portejblisti ako Križiaci, Mates Brno, Skipper, Milan Senica, Perún, prekvapil nás i Horal a Baťovan a ešte viac Exp. Arizona z Vysokých Tatier. Nedá sa spomenúť všetkých. Podmienky sa však k večeru úplne zmenili. Boli strašne nestabilné. Radegasti sa vyhúpli až na päťkové rádio a pri opätovnom spojení bolo v priebehu minútky po “nich” a už sme ich do rána ani jeden krát nepočuli. Ešte šťastie, že sme začali tak skoro. Keby, že začíname o 20h, tak by sme ich ani neurobili. Spojenia síce pribúdali pekne, ale nad 100km to bolo len kedy tedy. Pred desiatou konečne dorazila ohlásená návšteva z Bystrice. Dada, Miro, Foxo a Jardo nás prišli skontrolovať, či nespíme. Tak sme trochu vysielanie prerušili a venovali sa klobáske a flaštičke. Vplyvom návštevy sme zabudli na budík, ktorý zvonil 22:00, keď sme mali dohodnutý sked s Čáryfukom. Kamarátu ešte prosíme o prepáčenie!!!

Keď sa návšteva pobrala domov, my sme sa pobrali naspäť do rádiovozu a hneď robíme celkovo tretie najdlhšie spojenie víkendu Franta Bransouze /p Štěměchy (243km). Vysielali sme ďalej. Neustále a v kuse sme dávali výzvy na 33.kanáli, ale protistaníc výrazne ubúdalo, až sme to o polnoci zapichli. Skrátka, už nebolo s kým. Nastavil som budík na 5:30 a zaľahol.

Ráno 5:35 prelaďujem celé pásmo, ale nikde ani nohy. Úplne prázdne. Dávam aj výzvy ale neúspešne. Zaliezol som teda naspäť pod spacák a dávam výzvy z neho. Až 5:49 prvý ranný účastník Petr Bedihosť 150km. Postupne robím viacero Moravských staníc, ktoré nám výdatne vylepšujú priemer. Pozdravujem Moravské kolečká, počujem skoro všetky stanice a teším sa, že všetci by mohli skončiť u mňa v logu. Pár som ich síce urobil, ale možno tak 10%. Kolečkári na nás expedičníkov akosi kašlú. Pomôžte ako na nich, aby chceli s nami robiť spojenia, lebo ja už som z toho zúfalý. Honza Sulejovice si to v lete na Smrekovici vyskúšal tiež. Všetci sme z toho smutní 🙁

8:26 zapisujeme posledné spojenie. Starého kamaráta Zvíře Zlín. Všetkým na diaľku ďakujeme, lúčime sa, vypíname a ideme na demontáž antény. Na žiadosť viacerých robím fotodokumentáciu dvojčaťa. Foťák v zime odmieta spolupracovať a pri každej fotke sa vypne. Nadávam…ale Mariánovi Strečno som to sľúbil už pred mesiacom. Dal som mu slovo chlapa a kto ma pozná dobre, ten vie, že si nezvyknem “kakať” do “papule” a slovo vždy dodržím. Okolo 10h odchádzame zo Skalky smer Zvolen. Nemôžem povedať, že sme nespokojní. Počet spojení sme naplnili, ale predalen sme čakali trošku viac bodov, vyšší priemer na spojenie a viac dlhších spojení. Ešte si to zanalyzujeme a urobíme potrebné závery.

Každopádne októbrový výjazd Exp. MAFIA sa vydaril, nič nám nespadlo. Rotátor síce v noci vo vetre miestami odmietal točiť, ale vždy si to nakoniec rozmyslel. Chceme teda poďakovať všetkým, ktorí nás zavolali, aj tým ktorí to skúšali ale nedovolali sa (však Peter Terchová). A vlastne chceme poďakovať všetkým, ktorí nám držíte palce. Aj my, keď robíme spojenia s Vami z domu, ich držíme Vám. Tak to má byť.

Dopočutia v novembri priatelia …

Exp. MAFIA – Števo & Cyro Zvolen

Števo Zvolen SK-525

Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, AKTUALITY, SCBR, SPL. Zálohujte si trvalý odkaz.

2 reakcie na Októbrový výjazd MAFIE alebo po rokoch opäť na Skalke

1. Števo povedal:

To netuším Mates.

My smerom do čiech preskakujeme samé kopce, čo kopec, to útlm signálu. Museli sme teda nejako zvýšiť zisk. Jedno HB sme mali, tak sme pridali druhé. Ja sa však bojím, či sa to bude dať postaviť aj v zime. Uvidíme…

2. Mates Brno povedal:

Peknu antenu mate MAFIA, len co je pravda. Ja viem, ze proti HBcku mam so Slim-Jimom volbou dobrej koty sance, ale vzdy ked vidim toto privadza ma to na myslienky robit nejaky upgrade :-). Kto vsetko vysiela na tieto monstra okrem Vas a Radegastov?

Vela radosti s novou antenou praje Mates Brno.