EBH 2018 z pohľadu Exp. Križiaci

Do redakcie dorazil ďalší článok o EBH 2018. Tentokrát od Romana Modra, ktorý opisuje ťaženie Exp. Križiaci…

Náš príbeh EBH sa začal už v apríli, keď sme si boli s Marekom pozrieť vrch Skalnatá 704m. Po Čmeľku a Veľkej Homoli to bola v poradí už tretia Malo-Karpatská 700-vka. Na Zochovu chatu sme sa vyviezli Emilkou  – naše auto 🙂

Vyzbrojení portejblovou súpravou: stožiar, Black-pirat a 20m koaxu sme sa vybrali smer Skalnatá.

V polovici cesty sme sa zastavili občerstviť pri studničke na Čermákovej lúke.

Po pol hodine sme boli pod kopcom a nasledovalo 10 minútové šplhanie do kopca. Ten kto niekedy na Skalnatej bol vie o čom hovorím.

Stavanie stožiaru máme už nacvičené. Ešte Marek pripojí rádio a môžeme dať prvú výzvu 🙂

Kým začneme vysielať musíme sa najprv posilniť, lebo počas rapotania výziev do éteru na to akosi nemáme čas 🙂

Vysielať sme začali už o 14-tej, aby sme stihli naplno využiť tie 3 hodiny, ktoré sme si pre tento portejbl naplánovali.

Napriek tomu, že sme začali tak skoro a skončili v čase, keď ostatné expedície iba začínali, podaril sa nám pekný výsledok. Najviac náš potešil Marián Strečno, ktorý kvôli nám utekal na kopec, aby s nami stihol spraviť spojenie :). Počuli sme aj Exp.Radegast a Exp.Pohádka, ale bohužiaľ oni nás nie.

17:30 anténa je už zbalená. Ešte jedna panoramatická fotka a utekáme dole …

Kóta sa nám osvedčila tak sme sa rozhodli, že aj EBH pôjdeme zo Skalnatej.

– x – o – x – o – x –

A je to tu! Deň závodu. Vstávame o 6:30, balíme sa a ideme na …. autobus 🙂 Rodinka  mala už dávnejšie naplánovanú 10 kilometrovú púť detí z Rače do Mariánky. Nebudeme trhať partiu, veď závod je až večer. To hravo stíhame 🙂 Aj sme stihli. Domov sme prišli o šiestej večer.
Ale mama nechcela Mareka pustiť na noc na kopec, tak som si musel zavolať záložného šerpu: Miro Modra bol so mnou aj na zimnom závode 🙂 Nahádzali sme potrebné veci do auta a vyrazili.
O 19:00 sme zaparkovali auto na Zochovej Chate a hybaj na kopec. Unavení z celodenných rodinných aktivít nám túra na Skalnatú zabrala presne hodinu. Pri stavaní stožiaru sme sa trochu zdržali. Museli sme vyriešiť technický problém. Na jednej objímke sa strhol závit a nedala sa utiahnuť. Nechceli sme prísť o 1,5m stožiaru, tak sme to vypodložili a nechali nestiahnuté. Nič sa nemôže stať – veď je bezvetrie!  A keby náhodou začalo fúkať, niečo vymyslíme.
S 25-minútovým meškaním sme si pripili na závod a zapli rádio. A nastalo to, čo som ešte nezažil. Bol to náš prvý plnohodnotný závod EBH. Zúčastnili sme sa aj minulý rok, ale iba zúčastnili z balkóna internátu na Luníku VIII v Košiciach. Toto bolo niečo úplne iné. Snáď na každom kanáli niekto vysielal. Hemžilo sa to brejkami a stanicami, čo dávali výzvy. Nevedel som čo skôr – či brejkovať, alebo pohľadať voľný kanál a dávať výzvy. Prvú hodinu to bolo dosť chaotické, ale potom sa to ukľudnilo. Našiel som si svoje tempo a riadky v denníku utešene pribúdali. Pred závodom sme si povedali, že tentoraz sa nám tá Pohádka musí podariť. A stalo sa. Prvé spojenie sme s nimi mali o pol jedenástej a potom do rána ďalších osem 🙂

Po polnoci aktivita pomaly ustávala. Pri živote nás držali kontrolky. Mali sme ich už päť. Keď tu zrazu Michal Svidník /p Stávok. Naša najvýchodnejšia stanica. Možno aj nový Slovenský rekord z toho bude 🙂 O druhej nad ránom sme konečne spravili spojenie aj s poslednou kontrolkou na Churáňove. Úlohy sme mali rozdelené takto: ja vysielam a zapisujem a Miro stráži oheň a dodržiavanie pitného režimu. S jedlom to bolo horšie. Keď sa chytím mikrofónu, tak ho len tak nepustím. Miro to vyriešil svojsky. Na ohni pripravené dobroty mi nakrájal na malé kúsky, aby som ich mohol ako kura zobať medzi tým ako som rozprával do mikrofónu. Sem-tam som odbehol niečo aj pofotiť, ale väčšina fotiek bola nakoniec aj tak rozmazaná.

Tak aspoň nejaké, ktoré sa podarili.

Závod sme si užili ako sa len dalo a výsledok predčil naše očakávania. Jednoducho paráda. Ďakujeme organizátorom, kontrolkám, súťažiacim a všetkým, ktorí sa ozvali za super závod a už teraz sa tešíme na ďalší.

Roman Modra
Exp.Križiaci

Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, AKTUALITY, SCBR. Zálohujte si trvalý odkaz.

5 reakcií na EBH 2018 z pohľadu Exp. Križiaci

1. Roman Modra povedal:

Oprava linku.
    Skapal mi disk v servri a chvilu potrva kym ho obnovim.
    Zatial som to hodil na zalozny.

2. Roman Modra povedal:

Mapku som nenašiel, tak som jednu pre Váňu vyrobil.
    Kto chce môže si ju stiahnuť z môjho servera.

3. Váňa Holíč povedal:

Ahoj Roman.

Prosím pripomínam tú lokátorovú mapu Slovenska. Ďakujem Váňa Holíč (JN88NT)

4. Roman Modra povedal:

Aj z “malého” kopčeka v Malých Karpatoch sa dá spraviť pekný výsledok 😉

5. Marián Strečno povedal:

Ďalší, ktorý môže nacvičovať oslavný tanec.