ZCBZ 2020 #2 – Taký všedný portejbl

Zimný CB závod si z roka na rok získava viac priaznivcov a aj v tomto roku svoju účasť ohlásilo veľa staníc. Preto sme sa rozhodli, že sa tiež pridáme.

V piatok večer sme rozoberali, kam ísť. Erik navrhoval turistiku na Buchlov s ľahkou portejblovou výbavou, no odradili nás dve veci: nutnosť zísť z kopca najneskôr pri západe Slnka (zostup trvá minimálne hodinu lesom) a aj môj nie najlepší zdravotný stav.  ďalším návrhom bola Skalka, ale tá sa nám zasa zdala zbytočne ďaleko. Nakoniec sme sa rozhodli pre lúky pod kótou Stráž, ako záložnú sme si nechali Penhýbel.

Plánovaný odchod bol o 14tej, trochu sa však predĺžil. V meste ani stopy po snehu, no pri príjazde do sedla Penhýbel už snehový poprašok na lúkach bol. Aj tak sme to riskli sa odbočili na Stráž. Príjemne nás prekvapil štrk na lesnej ceste, išli sme na jednotke plynulo hore. Až po druhú zákrutu. Tam sa štrkový posyp skončil. A presne na tom mieste trčal do cesty veľký konár, ktorý som musel obísť. Vyšiel som teda zo stopy a hotovo. Šmyklo nás do konárov, musel som zastaviť, aby som nezničil dvere a strechu. Erik horko-ťažko nadvihol konáre a ja som opatrne vycúval (alebo skôr vyšmýkal). To však nebol koniec problémov. Auto sa na snehu skrútilo a zadnými kolesami mierilo mimo cesty dolu kopcom. Našťastie sa nám podarilo na malom kúsku bezpečne otočiť a opatrne sme zišli na asfaltku. Po pár minútach sme už stáli na náhradnom mieste na lúke neďaleko turistického smerovníka Penhýbel JN98GN.

Zem bola zamrznutá, ale podarilo sa zatĺcť dve kotviace tyče (tretie lanko sme uviazali o neďaleký krík). Ostatné prípravy sú už rutina a tak o 15:13 h sme začali monitorovať pásmo. prvý signál v éteri, na ktorý sme narazili, bol Rado s Lenkou Dúbravka, ktorí portejblovali na moravskej kóte Děvín JN88HU. prvé a hneď naše najdlhšie spojenie 144 km. Po chvíli sme začuli, ako niekto robí spojenie so Skipperom Kittsee, ktorý aj s manželkou vysielal z Pezinskej baby. Počuli sme ho 3-kovým rádiom, on nám však neodpovedá a po chvíli ho na pásme niet. Rovnako neúspešní sme boli aj pri spojení s Romanom Teplička – exp. Perún. My sme ho počuli 42, on nás vôbec. Nepomohlo ani relátko od Mariána Strečno /p Butorky. Medzi neuskutočnenými spojeniami skončilo aj brajkovanie na expedíciu Pekla (report 21) a volanie na Martina Trenčianske Teplice (report 31).

Spojení sme však aj tak spravili pomerne dosť, potešili stanice vysielajúce z domácich QTH, ktoré zodpovedne skenovali pásmo a volali všetkých portejblistov. Radosť nám spravilo spojenie so Skipperom, ktorý sa neuspokojil so spojeniami z Pezinskej baby a vyviezol sa autom na Mohylu na Bradle. Tesne pred koncom nášho popoludňjašo-večerného prtejblu nás zavolal Fero-1 Žilina, ktorý bol posledným v našom denníku.

Dnes je článok bez fotiek, akosi sa nám nechcelo vybiehať z auta von, chvíľami fúkal svieži nárazový vietor a tak sme sedeli v teple auta. ďakujeme všetkým za spojenia, denník sme odoslali a tešíme sa na výsledky.

Dopočutia z niektorého ďalšieho kopca a 73!

Erixon a Marconi Partizánske
exp. Baťovan

Loading

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*