CB Maratón 48h

Do redakcie nám dorazila žiadosť o zverejnenie pozvánky na novú CB súťaž od Matesa Brno…

Prinášam zoznámenie s novým formátom CB súťaže začínajúcej v 2.októbrovom týždni, ktorý otvára viac priestoru pre súťaženie z domu, auta alebo peši, je kompatibilný s účasťou v SPL a uzatvára sezónu CB pretekov 2019. V prípravnej fáze sa objavili námietky, že pravidlá sú zložité. Možno aj hej, lenže súťaž môžete absolvovať aj pomerne jednoduchým spôsobom, ak sa obmedzíte na malý počet súťažných režimov, kľudne aj jeden ako vždy z kopca a veľkou anténou. Teším sa ale, že si zasúťažia aj pešiaci s rúčkami, že vytiahnu do boja CB rytieri s magnetkami a rozozvučia sa nám na pár dní pretekmi aj opakovače. Pozýva Mates Brno, s pomocou kontroliek, ktoré sa nenechali zbytočne presviedčať a ochotne išli so mnou do toho: Exp. Radegast, Apache Znojmo a Marián Strečno. Všetkým vďaka! Viac podrobností a prihlasovanie na stránkach CBM48.

Niektorí už možno viete, že som si vlani na jeseň zobral do hlavy zorganizovať novú CB súťaž CBM48. Štvrť roka som venoval verejnej diskusii nad návrhom propozícií na našich serveroch, potom som bol chvíľu ticho. V lete som ukončil váhanie, či do toho ísť a zvolil som nakoniec jediný voľný mesiac – október – a začal dávať pretekom finálnu podobu. V poradí dôležitosti to boli kontrolné stanice, propozície, webové stránky, súbory a texty pre súťažiacich a reklama. Ročný rytmus sa premietol aj do týchto činností, len s kratšou periódou. Týždeň prokrastinácie, 3 dni premýšľania a potom zvyšok týždňa horlivá aktivita. A tak nejak to išlo stále dokola. Takže najprv som išiel s prosíkom za CBčkármi, či by mi nepomohli ako kontrolky. Trochu som sa bál odmietavých reakcií, ale všetci boli nesmierne nápomocní a začiatkom septembra bol na svete plán pokrytia území ČR a SR kontrolnými stanicami, aj keď hľadám ešte pomoc na J alebo V Slovensku (záujemcovia, ozvite sa mi, prosím). Vďaka kontrolkám za pomoc! V duchu súťaže sa budú niektoré kontrolky dokonca premiestňovať. Viď mapka na obrázku.

Inokedy som sa zas ponoril do štúdia tvorby webových stránok, ktoré by obstáli na PC, tablete aj telefóne a umožňovali by kombináciu textu s výstupmi z jednoduchých prográmkov, ako je napríklad mapka kontrolných staníc. Voľba nakoniec padla na tvorbu statických stránok systémom RMarkdown s pomocou mapovacieho balíčka leaflet v jazyku R, so všetkými kľúčovými súbormi uloženými v repozitári GIT. Pre vyhodnocovanie súťaží pripravujem ešte ďalší balíček rcl6 pre čítanie a spracovanie denníkov a vizualizáciu dát z nich. Keby sa chcel niekto pridať k vývoju, budem rád.

Týmto článkom by som chcel osloviť všetkých potenciálnych záujemcov o CB vysielanie súťažného typu, obzvlášť potom tých, ktorým chýbala možnosť zapojiť sa zmysluplne do súťaží aj iným spôsobom, než 16- alebo 24-hodinovým portejblom z jednej kóty. Napríklad z obývačky, chalupy na Kysuciach, jazdou po všetkých odpočívadlách diaľnice D1, hrebeňom Krušných hôr na bicykli alebo peši s rúčkou z hrebeňa Nízkych Tatier. Alebo prepracovanou stratégiou kombinovaného vysielania z kopcov a v presune tak, aby ste sa spojili s čo najviac užívateľmi na pásme z viacerých lokátorov. Motiváciou k pohybu môže pretek trochu pripomínať Kopce Martina Kbely, kde sa počítajú aj CB spojenia a preto je CBM48 aj s touto súťažou kompatibilný. Martin Kbely nás tiež podporil tým, že na dobu trvania CBM48 vyhlásil bonusovú akciu, čo by mohlo pritiahnuť na kopce a na pásmo ďalších ľudí. Vďaka Martin!

Ako sa teda bude súťaž hodnotiť? Bude sa bodovať počet spojení, každé spojenie sa vynásobí koeficientami za režim vysielania (peši, v pohybe, kopec, ďaleká cudzina), režim protistanice (ak tá súťaží) a tabuľkovým bonusom za počet aktívne navštívených lokátorov (z každého min. 1 spojenie; bonus je najväčší za prvých niekoľko lokátorov, potom stúpa stále pozvoľnejšie).

Do súťaže sa začali hlásiť prví súťažiaci (ku koncu septembra 4), pripravil som pre súťažiacich predtlačené denníky pre lepšiu orientáciu aké informácie zapisovať (denník CL6 sa dá tiež použiť) a k 5.10.2019 by som chcel zmraziť zmeny v propozíciách, ktoré sa predsa len v septembri ešte ukázali ako nutné. Jedná sa o nultý ročník a akékoľvek ďalšie chyby alebo nepresnosti sa už budú musieť riešiť za pochodu alebo po pretekov ako príprava na prvý ročník, ak teda skúsenosti v tomto roku budú dostatočne pozitívne na pokračovanie.

Chcel by som Vás všetkých týmto pozvať, aby ste sa prihlásili do pretekov (stačí mail alebo iná forma komunikácie) tak, aby v ňom bolo zastúpených čo najviac režimov súťaženia aj súťažných taktík, čo okrem iného pomôže zhodnotiť kvalitu propozícií a nastaviť koeficienty na ďalší ročník tak, aby v ňom už boli sily viac vyrovnané než možno budú na základe mojich odhadov v zahajovacom ročníku. Ak sa neprihlásite, môžete aj tak poslať denník na vyhodnotenie mimo súťaž, pomôže to práve ladeniu koeficientov. Podobne budú hodnotené aj kontrolné stanice, aby bolo dát čo najviac. Po pretekoch budem zvedavý na Vaše skúsenosti a prípadné námety na zmeny do budúcnosti.

Nech Vám to lieta, na spojenie s Vami sa už v piatok večer teší kontrolka C3-01K Mates Brno /p Žalostiná _625m JN88RT !

73 Mates Brno SK-816

 

Loading

Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, AKTUALITY, SCBR. Zálohujte si trvalý odkaz.

10 reakcií na CB Maratón 48h

  1. Mates Brno povedal:

    Presne tak.

    Zo zaciatku som mal predstavu, ze vsetci si budu nejak optimalne planovat trasu. Ale doslo mi, ze pre niektorych bude trasa naplanovana tym, ze pojdu do zahrady rylovat alebo pojdu do prace, trasu uz maju naplanovanu zivotom 🙂 a zoberu si so sebou vysielacku. Tak som osetril to, aby tie presuny neboli tak rigidne a dalo sa nejak rozumne vysielat aj bez realizacie presunu podla pravidiel. Nebude to zakazane alebo skrtane z denniku, len take vysielanie znizi moznost bodoveho zisku tym, ze si dotycny urobi prestavku medzi dvoma stacionarmi alebo bude mat nizsi koeficient v presune a nebude tam moct do hodnotenia zbierat viac lokatorov ako 1.

  2. Kaso Žilina povedal:

    Čiže keď prídem na miesto, zavysielam tam 3 hodiny, potom budem mať 6 hodín pauzu aj na presun a potom zavysielam 6 hodín, tak to bude 2x stacionár, že?

  3. Ano, povodne som to myslel prisnejsie, ale uvedomil som si, ze najjednoduchsie bude ak tie podmienky budu len pre tych, co chcu v presune vysielat a mat tym padom aj vyssi koeficient a viacej lokatorov. Kto toto nechce moze mat presun dlhsi, na mensiu vzdialenost alebo proste vysielanie na nejaky cas prerusit, vyjde to vsetko za jedno. Ak z neregulerneho presunu zavysiela, spojenia sa mu zapocitaju, ale bez tychto zvyhodneni.

  4. Kaso Žilina povedal:

    to Mates: dobre dobre, uz to zacinam chapat 🙂
    K presunu: ak nechcem, nemusim vysielat v presune, ze? Ty tam pises, ze nemoze trvat 2x viac, ak v presune vysielam. cize podla mapy cesta autom ma trvat hodinu, podla sutaze moze trvat maximalne 2 hodiny, tak?
    K pešiakom: zrejme som to prehliadol, aj definicie ostatnych sposobov. Takze sa riesi len sposob presunu, technicke zazemie sa neriesi. Spravne?
    Dakujem za odpoved.

  5. Inak už minulý rok ma debatujúci tlačili do zjednodušovania a kde sa dalo, tak som ich poslúchol. Ale asi vidíte, že počas septembra vačšina zmien bola pridávanie. Stačí, aby mi niekto napísal, že rozdelia expedíciu a jeden bude vysielať z domu a druhý z práce a už musím pridávať ďalší bod. Potom niekto napíše, že pojde z kopca najprv ako peší a potom z toho istého kopca ako mobil a mám zas vrásky na čele, že ako to do propozícií dať, aby neboli zas o trochu komplikovanejšie.

    Podľa mňa komu sa nechce všetko študovať dopredu, treba tie propozície brať ako malé písmenká na zmluve o dodávkach plynu a počítať s tým, že v niečom sa sekneš. Alebo miesto čítania propozícií sa pobaviť v debate. Alebo si prečítať len také zjednodušené, možno hodím nejakú variantu odpovede Skipperovi na net pre ten prípad.

  6. Mates_Brno povedal:

    ..pardon, číslom 2, lebo za 3 lokátory je koeficient 2 (tabuľka v bode 11).

  7. Mates Brno povedal:

    … pardon, číslom 2, lebo za 3 lokátory je koeficient 2 (bod 11 propozícií)

  8. Mates Brno povedal:

    Čau Kaso,

    neboj, mám pochopenie pre všetkých, čo sa v tom stratia, ale ideš na to dobre. Postavíš sa na kopec ako vždy a ak budeš mať chuť, tak si to skomplikuješ len toľko, aby si sa v tom nestratil. Napríklad pridáš pár spojení z domu a odovzdáš dva denníky a medzitým si dáš medzeru. Ak Ti to bude málo, spočítaš si ako najdlhšie Ti má trvať cesta domov, presvedčíš sa, že preskočí 3 lokátory aspoň v jednom smere a zavysielaš na niekoho cestou z magnetky. A máš tretí lokátor vo vrecku, všetky body budeš teda nakoniec násobiť číslom 3.

    K pešiakom:
    Zrovna táto otázka je tam ošetrená priamo v tom riadku, kde sa zavádza volačka P:
    pěšák – SxxP (pěšky, na lyžích nebo plavidle hnaném vlastní silou)
    Je to nezrozumiteľné alebo sa to len stratilo v ostatnom texte?

    Inak Skipperovi som zostručni propozície asi takto:

    Propozicie:

    Bodovanie: kazde spojenie 1bod x koeficient stanice (x koeficient sutaznej protistancie) x pocet lokatorov, z ktorych si vysielal

    Obmedzenia: ak sa presuvas a chces v rezime presunu vysielat, musis sa presunut minimalny pocet lokatorov a nesmie to trvat dlhsie ako 2x cas podla mapy, inak su spojenia v presune neplatne (alebo mozno len znizim koeficient)

    Volacky: Hlasis sa volackou rezimu, v ktorom si alebo ktory si si podla propozicii zvolil, napr ked sa pohybujes pesi, budes S03P

    Dennik: Pre kazdy rezim odovzdas zvlastny dennik. Skusim vyrobit este jeden dennik vacsi, kto bude chciet, s 20 riadkami na strane a bez okrajov

  9. števo zv povedal:

    Vitaj v klube…

  10. Kaso Žilina povedal:

    Mam len ja ten problem alebo este niekto?
    Citam, citam propozicie a za moment sa stratim. Tak zacnem odstavec znova a zase sa stratim. Bud som nechapavy, alebo je to komplikovane. Najma tie presuny, casy medzi presunmi, kody ako tak chapem, to je jasne. Asi by bolo najlepsie zvolit najjednoduchsiu metodu zavodu a to postavit sa na kopec v CZ ako K, na SK ako V (velehora – to ma pobavilo) a je vymalovane. Nie je to asi na vyhru, ale co uz.
    Inak: ten pesak koef. 3 ma aku definiciu?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*