ZCBZ #1 – Exp. MAFIA

Prvý CB závod roku Zimný CB závod už začína byť tradíciou aj u Exp. MAFIA i keď spočiatku sme mu nevenovali veľa pozornosti. V posledných ročníkoch sa však účasť zvyšuje, preto sme nemohli chýbať.

Naša účasť bola jasná okamžite po zverejnení termínu súťaže. Nejako sme ani nevymýšľali nad výberom kóty. Najbližšie to máme na Kráľovú nad Zvolenom, kde máme k dispozícii 3-4 kopce. Podľa dostupnosti a výšky snehovej pokrývky vyberieme nakoniec ten správny. Kontrola týždeň pred závodom dopadla výborne. Asfaltová príjazdová cesta je dokonca pravidelne preorávaná, všade naokolo bolo tak 1-2 centimetre snehu. Cyro dostal na starosť vybaviť poslednú azda najdôležitejšiu vec – elektrickú prípojku.

Všetko sa nakoniec podarilo a vzhľadom na “jarné” podmienky sme sa rozhodli na CB konečne vyskúšať tajnú zbraň a to zapožičanú 4el DK7ZB Yagi. Mali sme ju už v auguste na Sitne, ale vtedy sme zabudli doma niekoľko prvkov a tak premiéru na CB mala až teraz.

Nadišla teda sobota deň D a my sme začali ako tradične napĺňaním rádiovozu, ktorý počas zimy značne spustol a bol takmer prázdny.

V garáži sme tentokrát všetko poctivo zrátali, naložili a odfajkli. Všetko radšej dvojo, veď keby niečo. Na všetko bola tradičná odpoveď, auto odvezie.

Cesta zo Zvolena na Kráľovú trvá 10 minút.  Pod Kráľovou po snehu ani chýru. Až v diaľke na lyžiarskych vlekoch a na “našich” kopcoch sa mierne belelo. Minulý rok sa pár krát viedli polemiky, kdeže to MAFIA vlastne chodí vysielať. Názvy miestnych kopcov sa totiž dali vypátrať iba na podrobných katastrálnych mapách. Niektoré siahali dokonca do čias Rakúska – Uhorska. Takže tu je malý bedeker, kde, čo a ako.

Po príchode na kótu bola teplota okolia 0°C a nejako to veľmi ani nepripomínalo Zimný závod. Stavba antény a stožiara bola tentokrát extra rýchla najmä kvôli vetríku, ktorý si pofukoval. Areál Kráľová Lyžiarske Vleky Vám v krátkom šote predstaví Cyro Zvolen.

V pozadí nasledujúcej fotky vidíte na ľavom horizonte najvyšší kopec v okolí Lomnô 908m a práve tento vrchol je kameň úrazu, lebo preň sa nevieme dovolať na juhozápadné Slovensko. Proste tieni nám prese na ten smer.

Anténa stojí, rotátor síce hrabká, ale čo je dôležité, anténu točí. Je zhruba 13h, iné expedície už veselo sekajú jedno spojenie za druhým. My sa však nikam neponáhľame a tak bol čas aspoň na jednu spoločnú fotku.

Začal sa závod a okamžite robíme prvých súťažiacich Integráč, Novohrad, Felíciu, Horec a Križiakov. Na počudovanie robíme aj dosť veľa domasedov. Tajná zbraň ťahá výborne, viacero staníc na Black Pirate prakticky nebolo a na tajnej zbrani R4-5 !!! Okolo 15h začal Zimný závod aj počasím. Viac v ďalšom šote.

Okolo 16h začali na celom pásme pribúdať nemecky hovoriace stanice. Boli na každom kanále. Hovorím si, aspoň si dáme pauzu. Ach ako som sa mýlil. O 17h sedíme na k.30 a kecáme s ďalšími dvoma expedíciami. Odrazu brejk Krušné Hory. Nik ale nereagoval, tak som sa chytil majku a hovorím poď Krušné Hory tu MAFIA. Žiadna odozva, toto sa zopakovalo tri krát. Reku obehnem pásmo, či ho niekde nezachytím. Hneď o jeden kanál dole Jano Nové Zámky /p Skalka robí Exp. Pohádku. Hovorím si, toho nebudem počuť, nevadí. Len keď tu zrazu Honza akoby stál vedľa mňa 5/9+. Okamžite ako Jano skončil som sa prihlásil aj ja a 478km bolo doma. Honza dával výzvu ďalej a hneď ho volal Honza Kladruby JN69VG, u mňa reálne 5/7 405km, ale toho som neskúšal a pichol som sa o kanál nižšie a začal dávať krátke výzvy. Možno to bude iba krátke okno a krátky short skip. Po desiatich minútach volania bez prestania som to zabalil, bolo po okne. Napriek tomu nám plechové nebo darovalo z tejto lokality rekordný DX !!!

O 18h som musel odbehnúť dole do mesta. Samozrejme Cyro všetkým vykecal, že som bol hrať s poslancami hokej. Keď som sa o 21h vrátil, najprv som nechápal otázky od všetkých, že ako sme hrali? Až potom mi doplo, že tamtamy fungujú vždy a všade. Večer pokračoval v kľudnom tempe ďalej. Po 22h však už do denníku nepribúdalo nič. Pásmo neuveriteľne rýchlo stíchlo a nikde ani nohy. Len skalné tri či štyri expedície. Tak sme to o pol noci zapichli aj my. Najlepšiu vec, čo som na portejbl zobral bol fén. Zaľahol som do spacáku a pustil som si dnuká teplý vzduch a do rána som spal ako v saune. Síce s čiapkou na hlave ale ako v saune.

Ráno 6:30 pokračujeme a ozývajú sa prví opozdilci. Peter Vlčince a R9 Bánovce. Následne ideme skontrolovať rotátor, lebo večer začal so snehom fúkať silný vietor a anténa sa už nedala rotátorom otáčať. Tak som anténu natočil ručne tentokrát na Lučenec, kde sme niekoľko krát skúšali spojenie s Denisou Rapovce. Hoci sme ju mali 5/5 spojenie sa nakoniec nepodarilo. Holt nové technológie prinášajú so sebou aj vysoké rušenie a výsledkom je 4 esá rušákov po celom pásme. 8:15 vychádza slnko, čo som musel využiť na záverečný šot a foto.

9:56 robíme posledné spojenie a následne balíme. Spojení je 2x toľko čo vlani a bodov podobne 2x toľko. Opäť rád konštatujem, že súťaž na kopce vyhnala množstvo expedícií. Proste skalným nevadí ani zimné počasie ani mráz.

Chcel by som na tomto mieste poďakovať všetkým, čo robia niečo pre oživenie nášho CB pásma. Tentokrát to je Marconi Partizánske, poriadateľ Zimného CB Závodu. Každý kto obetuje svoj drahocenný čas pre CB komunitu je určitým prínosom. Pohľad do mapky potom hovorí jasnou rečou, že táto práca vždy dáva zmysel.

Sme na konci nášho rozprávania. Ďakujeme všetkým za spojenia. Ďakujeme aj tým, ktorých sme my počuli, ale oni sa k nám nedovolali (Radar Senica, Denisa Rapovce, Stará Vrana Nitra, Jozef Krušovce, Michal Štvrtok, Marián Dvory, Pepa Dolní Kounice /p Výhon, Koník Bojnice). Dopočutia pri ďalších CB výjazdoch. Najbližšie máme namierené na zbrusu tajnú kótu, ktorej názov sa Vám zaručene bude páčiť a pochopiteľne zoberieme aj tajnú zbraň, ktorá sa na zimnom závode výborne osvedčila. Nechajte sa prekvapkať 🙂 !!

73 Števo a Cyro Zvolen / Exp. MAFIA

Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, SCBR. Zálohujte si trvalý odkaz.

7 reakcií na ZCBZ #1 – Exp. MAFIA

1. števo zv povedal:

Ahááááááá

Tak to si bol ty Jakub! Lebo Honza (Rozprávkar) to rozhodne nebol, poznám jeho hlas. Navyše on bol u mňa 5/9+.
    Brejk Krušné Hory bol slabší, napriek tomu ale zreteľne počuteľný…
    Jóóój škooooooda, že nevyšlo……..xxx xxx

2. Jakub Řevnice povedal:

Tak toto: Odrazu brejk Krušné Hory. Nik ale nereagoval, tak som sa chytil majku a hovorím poď Krušné Hory tu MAFIA. Žiadna odozva, toto sa zopakovalo tri krát…. jsem byl asi já a pokus o zoufalé brejkování na vás, strašně to lítalo nahoru a dolu. Škoda, mohlo to být druhé nejdelší spojení dne pro obě stanice 🙂 Jinak parádní závod i když můj výsledek je docela zoufalý 🙂

3. števo zv povedal:

Vidím, že pozorné oko si koberec všimlo. Už ani neviem odkiaľ som ho dovliekol, že hodí sa…
    Inak Ťa ale vyvediem z omylu, nie zatiaľ sa ešte nevyzúvame 🙂 i keď vysávať bolo potrebné.
    Roztrhol sa mi totiž v noci polystyrénový matrac, na ktorom som spal a ráno to vo vnútri miestami vypadalo, ako keby snežilo aj dnu 🙂

Každopádne krásny DX, ďakujeme zaň. Dnes som volal s Vaškom a objednal som podobné podmienky aj o mesiac.

4. exp. Pohádka povedal:

Mafiáni, pekné veľké portejblové vozidlo, som zvedavý, kto vám bude vysávať koberec. Jinak aj my máme motto- auto to uvezie, ale od tej doby, čo tam dávam kočík,mám iný názor….
    Pekný článok, ďakujem za spojenie a těším sa aj nabudúce.

5. jano povedal:

caf,
    zivcakova (z domu 4km) ma cca 770 mnm, okolite kopce do 10km vzdialene maju 800-900, tak asi preto to neslo. z nasej strany (ja a synator tobokorna) to bol len taky test, co sa da a ci dratovka funguje, vseobecne nazory CBckarov na dratovku su
    od: co blbnes vsak to je len kus drotu to nemoze chodit ako fabricka natena
    po: ked to je rovne, vzdialene aspon min 3m od vodivych predmetov(najlepsie vo volnom priestranstve) tak to je normalne fungujuca polka
    – ono asi ziaden ciernypyrat to nebude, ale funguje pouzitelne (vzhladom na cenu, vahu, rozmery vyborne).

nabuduce budeme urcite “rubat niekde vyzsie”……..v okoli su po ceste dostupne kopce aj okolo 900mnm.

car

6. števo zv povedal:

Ahoj Jano…
    Škoda, bol si jediná avizovaná slovenská expedička, ktorá nám v denníku chýbala.
    Je to zaujímavé, pretože práve z Kysúc máme celkom dosť spojení. Celkom to na ten smer chodilo.
    Nevadí, skúsime nabudúce. 73

7. jano povedal:

pozdravujem, počul som vás aj na Živčákovej R3 po 17h, ale nestihol urobit spojenie…..potom to už nešlo.