Holice opäť nesklamali

Stretnutie v Holiciach sa v tomto roku konalo už po tridsiaty tretíkrát a slovenskí cébečkári na ňom opäť nechýbali. Tentokrát sme v kempe CB klubu Česká Lípa spôsobili svojím príchodom riadny rozruch…

2023-08-holice-10-special

Prípravy na cestu do Holíc začali ešte pred aprílovou Rematou. Už pred rokom sme sa rozhodli, že do pocestujeme vlakom. Ale nie klasickými spojmi s mnohými prestupmi, ale špeciálnym vlakom s rušňovodičom Nautilom Handlová! Preto bolo potrebné včas požiadať o všetky povolenia a grafikon. Už na začiatku prázdnin sme vedeli, že to všetko vyjde, bolo treba už len zariadiť dovolenky v práci, čo u niektorých účastníkov nebolo jednoduché.

2023-08-holice-01-start

V piatok 25. augusta zavčasu ráno nastúpilo do vlaku v Prievidzi 11 cestujúcich: Cyro a Števo Zvolen s Maťkou a Diankou, Hurikán a Víchrica BB so synom Maťom, Tarzan BB s Mirkou a Jardo Slovenská Ľupča. Spoločnosť rušovodičovi Nautilovi Handlová robil v kabíne celou cestou Janko s Parostrojného spolku Prievidza. V Partizánskom pristúpil Marconi  a Bánovciach doplnil posádku Marián OM3THX.

2023-08-holice-02-rdst-1  2023-08-holice-03-rdst-2

2023-08-holice-06-rdst-3

Keďže sme boli špeciálny CB vlak, nesmela chýbať CB stanica. Keď sme ju však vybalili z batoha, zistili sme, že chýba napájací kábel (13,8V) medzi stanicou a zdrojom. Šikovní technici Tarzan, Marián, Hurikán za asistencie Cyrka však vyrobili provizórne funkčné napájanie a stanica ožila. Na streche vlaku bola malá 50cm anténa, no aj napriek mnohým výzvam na 1. kanáli i na ďalších, sa nám nepodarilo ani jedno spojenie.

2023-08-holice-04-cesta

2023-08-holice-05-holenie

2023-08-holice-07-cesta-2

Naša cesta viedla ďalej do Trenčína a odtiaľ cez Nové Mesto nad Váhom, Starú Turú a Myjavu do Českej republiky. V stanici Velká nad Veličkou sme pribrali prvého českého “pilota”. Ten pozná trasu, po ktorej ideme a bezpečne nás prevedie prvou časťou po Brno, ďalší dvaja piloti postupne pokračujú s nami až do Holíc.

2023-08-holice-08-posadka-1

2023-08-holice-09-posadka-2

Krásnym údolím rieky Svitava, takmer stále ideme našou maximálnou rýchlosťou 80 km/h a miestami dobiehame pred nami idúci rýchlik. Ten musí sem-tam zastaviť v stanici, my nie. V Borohrádku preberá pilot od výpravcu stanice kľúče od Holickej stanice. Tá je totiž neobsluhovaná a musíme si poprehadzovať výhybky.

2023-08-holice-12-lesik

2023-08-holice-11-khl

Posledný úsek cesty viedol krásnym lesom. Potom sa už vynorili stožiare vysielacieho QTH rádioklubu OK1KHL, ktorý je organizátorom holického stretnutia a o pár minút sme už zdiaľky videli stáť vedľa trate veľa ľudí, ktorí nám mávali na privítanie a v rukách držali obrovský transparent “VÍTÁME KAMARÁDY Z SCBR”. Krásne prekvapenie.

O celej akcii od začiatku vedeli Fousáč a Věra Plzeň. S nimi som dohadoval podrobnosti nášho príchod. Ale… keď som s nimi volal, už boli na krátkom výlete po českých zemí a všetko riešili za pochodu. Podarilo sa im zohnať veľkú plachtu, spreje a k tomu biely, modrý a červený krepový papier, aby vyrobili potrebné rekvizity. Nakoniec museli s pravdou von a povedali českým kamarátom, čo a prečo sa chystá. Privítanie bolo úžasné a veľký transparent bol vidieť na 500 metrov

2023-08-holice-13-privitanie

Nasledoval krátky presun zo stanice do kempu a potom už tradičné zvítanie a pohostinnosť.Popoludní sme stihli prejsť aj cez blšák a popozerať, čo všetko sú ľudia schopní ponúkať. Večer sme posadali pod altánky a do neskorej noci sme sa bavili, spievali a hrali na gitare (Afro chýbali tvoje husličky) a rozprávali sa na rôzne témy.

2023-08-holice-17-kuba

Sobotné ráno bolo plné slnka a opäť sa črtal horúci deň. O raňajky sa postaral Kuba Šumná, dvorný kuchár expedície Santiago. Potom sme opäť vyrazili na burzu, kde sme postretali aj ďalších slovenských a českých kamarátov. Len sme akosi zabudli fotiť. Okrem rádioamatérskeho tovaru sme našli aj takéto hudobné skvosty.

2023-08-holice-14-stanok

2023-08-holice-15-celok

Cenou zaujali aj záložné akumulátory, ale neviem, kto by ich na vlastnom chrbte niesol niekam na kopec. LiFePo akumulátory sme nenašli (alebo obišli?).

2023-08-holice-16-batt

O trinástej sme sa všetci stretli vo veľkej sále holického domu kultúry na slávnostnom vyhlásení výsledkov a odovzdávaní cien CB súťaží. Kid Liberec, ako predseda CB klubu Česká Lípa začal s vyhlásením Letné poľného dňa ČL, ktorý vyhrala exp. Tetřev. Potom Fousáč Vinice Plzeň vyhlásil výsledky českej časti EBH – výhercom sa stala exp. Tetřev. Aj putovný pohár EBH za víťazstvo v medzinárodnom poradí si odniesli Tetřevi. Ďalšou vyhodnocovanou súťažou bola Česká CB liga a tipnite si, kto vyhral: samozrejme exp. Tetřev 🙂 Zo Slovákov sa na pódium dostali Milan Senica (kontrolná stanica v LPD a 2. miesto v ČCBL), Exp. Mafia (13. miesto v LPD).

2023-08-holice-18-pohare

2023-08-holice-19-milan-se

2023-08-holice-20-mafia-tetrev

Po skončení mnoho účastníkov ostalo v sále sedieť, nasledovala prednáška o slovensko-českej DX expedícii na ostrov St. Brandon 3B7M, ktorú pripravili jej členovia Lubo OM5ZW a Martin OM4MM (Marconi).

2023-08-holice-21-prednaska-1

2023-08-holice-22-prednaska-2

Prednášky ukončili oficiálnu časť stretnutia. Preto sme sa presunuli opäť do kempu na futbalovom ihrisku. Po prvýkrát sa stalo, že všetky poháre vyhrali nečlenovia CB klubu ČL a tak bola porušená tradícia pripíjania šampanským z pohárov pre víťazov. Nálade to však neubralo. Malé poďakovanie a darčeky dostali od Peggy ČL členovia expedície Santiago, ktorí sa snažili nadviazať s nami spojenia počas cesty do Portugalska a späť. Spoločne sme zablahoželali k jubielu aj Babči ČL.

2023-08-holice-23-santiago

2023-08-holice-24-babca

2023-08-holice-25-spolocnaVečerný bohatý stôl nechýbal a na pár chvíľ prišli aj tí, ktorí v piatok nemohli. Večer nás začala rozháňať prichádzajúca búrka. Chvíľu sme držali stany, aby neuleteli, ale našťastie to nebolo také vážne. Nakoniec sme vydržali do polnoci a postupne sa vytratili do karavanov a stanov.

Nedeľné ráno bolo v znamení balenia a odchodu. Niektorí autami, niektorí na motorke, no a my opäť vlakom. Viacerí kamaráti nás prišli odprevadiť na stanicu, dokonca nám ochotne odviezli batožinu. Ostatní kývali, keď sme prechádzali okolo kempu. No a to je všetko. Krátko po 18-tej večer sme šťastne dorazili do Prievidze a rozišli sa do svojich QTH.

2023-08-holice-26-milda-vlak

2023-08-holice-27-vlak-spolocna

2023-08-holice-28-mucha

Chceme sa poďakovať celému CB klubu Česká Lípa za opätovné úprimné privítanie a prijatia. Radi sa sem vraciame a už teraz premýšľame, ako vám vašu pohostinnosť oplatiť. Pri ceste domov niekoľko nápadov vzniklo, tak skúsime niektoré z nich zrealizovať.

A ďakujeme Nautilovi a Janovi z Parostrojného spolku Prievidza, ako aj ich kolegom z Českej republiky, že nás bezpečne odviezli tam i späť. ďakujeme aj za to, že sme mohli nahliadnuť na riadenie vlaku a čo-to sa poučiť aj zo signalizácie na trati. Bola to jednoducho paráda!

2023-08-holice-29-ciel

73! a čoskoro dovidenia.

Marconi Partizánske
SK-424
CL-83

2023-08-holice-30-siltovka

Perlička na záver…

Asi pred tromi rokmi som si dal v Holiciach vyšiť značku na šiltovku. Chlapík si to načmáral a po 2 hodinach mi podal šiltovku so značkou “OMYMM”. Hovorím mu: to je zle, je tam chyba. On na to: ok opravíme. A o hodinku som mal správnu značku na čapici…

A teraz v sobotu som tú pokazenú šiltovku nasiel v Holiciach v stánku výšiviek zavesenú ako reklamu… 🙂

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, AKTUALITY. Zálohujte si trvalý odkaz.

1 reakcia na Holice opäť nesklamali

1. Tekk BB povedal:

Uzasne napisane! Perfektne fotky.
    Kebyze v tu dobu nie som taky vytazeny ze nestiham ani deti uspavat tak by som sa urcite rad pridal.
    Ak este dakedy takto vlacikom pojdete, tak mi prosim dajte vediet 🙂
    Toto musela byt paradicka.