Na Stráž? Nestraš!

LPD sme mali v kalendári zapísaný hneď, ako bol známy termín. To preto, aby sme si na sobotu nenaplánovali žiadnu inú akciu. No máš ho vidieť…


Kamarát je hlavným organizátorom bežeckých pretekov a niekedy na jar ma požiadal, aby som mu pomohol. Samozrejme trafil presne termín LPD. Našťastie to bola len dopoludňajšia akcia a tak sa to dalo všetko zladiť.

2019-07-batovan-0

Za vytrvalého dažďa prichádzam na obed domov a dohadujeme sa s Erixonom, kam a či vlastne pôjdeme. Pôvodne plánovaná kóta Buchlov padla, nechceli sme riskovať búrku na otvorenej skale. Ostávali plány B: Penhýbel (JN98GN, 600m) alebo C: Jankov Vŕšok (JN98ER, 533m) alebo plán D – vyjsť autom na lúky pod kopcom Stráž (JN98GN, cca 770 m).

2019-07-batovan-12Niekedy sa nás pýtate, kde presne stojíme, keď sme na Penhýbli. Tu je odpoveď
žltý terčík: Penhýbel (cca 600m, miesto odkiaľ bežne vysielame)
červený terčík: nr. Stráž (cca 760m, portejblové stanovište v LPD)
zelený terčík: kóta Stráž (JN98GN, 857 m) 

“Na Stráž!?  Nestraš, tam v tomto počasí nevyjdeme!”  Bola to veľká odvaha… Popoludní však prestalo pršať, dokonca vykuklo Slnko a preto sme sa rozhodli, že to skúsime. Prvý ťažký úsek sme na dvakrát zvládli, no mokrá tráva nás nepustila do strmšieho svahu tesne pred cieľom. Ostali sme teda asi v 730 metroch. Postavili sme anténu, vybudovali pracovisko v aute a skúsili nejaké spojenia. Milan Senica na V. Javorine už robil spojenia do ligy, reporty výborné, sme teda pripravení absolvovať aspoň prvú etapu LPD.

2019-07-batovan-8

2019-07-batovan-1palebné postavenie #1 – za autom strmý svah.

2019-07-batovan-3

Stále nás však hnevalo to, že sme nevyšli na plánované miesto. Keď som sa bol po chvíli prejsť, čuduj sa svete, našiel som inú cestu, ktorá síce smerovala do lesa, ale ústila na vrchu, mala miernejšie stúpania a hlavne – nebolo to po šmykľavej tráve ale po štrku. Volám Erixonovi, že by sme to mohli skúsiť, a kým som sa vrátil k autu, on už mal zbalené pracovisko.
Sťahovanie a opätovné postavenie antény trvalo asi 30 minút, ale všetko sme to stihli pred začiatkom LPD. Kým predtým náš signál z antény smeroval do hustého lesného porastu, teraz sme boli asi o 30 m vyššie a s krásnym výhľadom na západ.

2019-07-batovan-2Erixon sa pozeral aj na Vojšín (JN98HL, 818m) – vysielal už niekto odtiaľto súťažne?

2019-07-batovan-13Najprv sme stáli na žltej značke a potom sme spravili presun na červenú. Pre informáciu: kontrolka na Svahovej je schovaná presne za Inovcom (JN98AS)

2019-07-batovan-5palebné postavenie #2, vľavo od antény Žarnov (840m), vpravo je Buchlov (1040 m)

2019-07-batovan-6

Medzitým sa ozval Miazga Oslany, že nás príde pozrieť. Prvú etapu sme začali povinnými spojeniami s okolitými SK stanicami. exp. Bratkovica na chate v Detvianskej Hute, Milan na Javorine, Mafia na Skalke, Mates Brno na Vysokej. Krásny signál mal počas celého večera Jordán NJ na Dlouhých Stráních.

Keď som pred pár rokmi robil kontrolku na ch. Spartak, tak Jordán robil spojenia len s najbližším okolím a tešil sa z každého spojenia. Teraz sa mu veľmi darilo, robil jedno spojenie za druhým a verím že bude vo výsledku veľmi vysoko.

Krátko po začiatku boli DXy slabšie, no signály súťažných staníc pod S3 boli stále veľmi ťažko čitateľné. Búrka a dážď nad veľkým územím ČR nám dovolili spojenia maximálne do 218 km (Adam Jihlava /p rozhl. Mařenka, JN79UE). Dorazil Miazga, dopotený sadol do auta a okná sa nám bleskovo zarosili 🙂 Po chvíli už robil PMR spojenia po okolí.
Počuli sme viackrát aj Alfu na Karasíne (JN89DN), no v návale staníc sme sa nedovolali ani raz.

2019-07-batovan-14
Letní polní den sme teda opäť absolvovali ako rozdávanie bodíkov tým, na ktorých sme sa dovolali. Pozorne sme sledovali vývoj búrok. Od Maďarska sa k nám blížila obrovská ďažďová a búrková škvrna, preto sme po skončení 1. etapy všetko spratali a pobrali sa z kopca domov.

Ďakujeme za spojenia všetkým súťažným aj nesúťažným staniciam. Ďakujeme za to, že sme opäť mohli stráviť pár hodín pri cébečku.

2019-07-batovan-11

73
Marconi a Erixon Partizánske
exp. Baťovan (CL-83)

Loading

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKTUALITY. Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*