Portejblový relax

Blížil sa koniec novembra a my sme nemali žiaden denník do Slovenskej portejblovej ligy. Ostala teda jediná možnosť – posledný víkend v mesiaci.  Ale kam vyraziť v tejto zime?

Cez týždeň som sa spojil s Nautilusom Handlová a zistil možnosť vysielania z Kaktus Majáku. Takmer obratom prišla potešujúca odpoveď a tak sme s Erixonom Partizánske začali plánovať. Nakoniec sme odchádzali z Partizánskeho s miernym sklzom o pol tretej popoludní, no s veľkými obavami. Nautilus nás čakal, stačilo preložiť batožinu z auta do AUTA a vyrazili sme.

Toyota zvládla cestu tradične bez problémov. Pri chate však nastali problémy s odkódovaním alarmu, po chvíli sa to však podarilo. Chvíľu sme bojovali s nechcenými obyvateľkami chaty… Medzitým sme spojazdnili vodu a kúrenie. Zapíname stanicu a notebook s denníkom a naše obavy sa potvrdili. Veľké atmosférické rušenie v celom pásme. Nevedeli sme nájsť kanál, ktorý by bol čistý aspoň 5 minút. Takže sme vysielali striedavo medzi 28-29-30 a skenovali celé pásmo.

2019-12-batovan-1

2019-12-batovan-3
Zapadajúci Mesiac nad Vtáčnikom

O piatej bola tma a teplota prudko klesala. Všetci hlásili ochladenie, a rovnako nastalo ochladenie aj na CB pásme. Chýbali nielen príležitostné stanice, ale ani slovenské CB stálice sme nepočuli. Všetkých asi odradilo rušenie.

To ma stále viac a viac uspávalo, až som okolo ôsmej zaspal. Erixon vytrvalo dával výzvy a skenoval pásmo. Mňa prebral až známy hlas Kasa Žilina, ktorý spolu s Alenkou kvôli nám vybehli na kopec neďaleko Žiliny rovno z divadelného predstavenia. Určite na sebe mali ešte večernú róbu, HI.

Krátko po nich sa z portejblu ohlásil Miazga Oslany, ale keďže nebolo staníc v éteri a aj v aute bola zima, pobral sa domov.

2019-12-batovan-4
Dobré ráno, Handlová

Ráno sa podarilo niekoľko spojení cez opakovač na ch. 3. Počuli sme aj ďalší opakovač na ch. 26, aj sme ho otvárali, no ani jedno spojenie sme na ňom nespravili. Dokonca ani nevieme, kde sa nachádza. Mizerný počet spojení tentoraz trochu vylepšili Zvolenčania Cyro a Števo a posledným spojením bol Majo Fabia Sliač.

2019-12-batovan-5
Kaktus Maják

Čo sa spojení týka, tento portejbl sa nevydaril, zato som si celkom dobre pospal a dohnal tak deficit z celého pracovného týždňa. Ďakujeme všetkým za spojenia a dopočutia v decembri.

Marconi a Erixon Partizánske

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKCIE A SÚŤAŽE, SPL. Zálohujte si trvalý odkaz.

3 reakcie na Portejblový relax

1. Marconi PE povedal:

Už viem, včera mi polohu opakovača prezradil Hurikán Tn. Mitice 🙂 Erixon ho otvára aj z domu, ja nie… Na Kaktus Majáku sme ho otvárali 5-kovým rádiom, z Penhýbla tiež…

2. Mates Brno povedal:

Z Panskej Javoriny ma včera bezpečne opakoval. Ani ma nenapadlo, že je tak blízko.

3. Števo povedal:

Zaujímavý nápad, ísť sa na portejbl vyspať 🙂
    Inak opakovač na 26ke je v JN98BT.