CBPD #1 – exp. Baťovan – Repete z Marhátu

V máji počas EBH sme z Marhátu vysielali len do pol druhej, potom sme to vzdali. Keď sme videli výsledky SK časti, tĺkli sme si hlavy, pretože by sme mohli byť omnoho lepší ako na ôsmom mieste. Dohodli sme sa s Alexom Radošina, že si vysielanie z tejto kóty zopakujeme počas slovenského CB poľného dňa.

Dva týždne horúčav v piatok pred závodom vystriedali búrky a dážď a naše plány boli ohrozené. Jednak rozhľadňa trčí nad všetkým naokolo, nedá sa na nej úplne schovať pred dažďom, vetrom a bleskami, a tiež je k nej pomerne dlhý výšľap, čo by na rozmočenom chodníku bolo ešte náročnejšie. Našťastie posledná kvapka spadla v sobotu ráno okolo tretej a dopoludňajšie slnko nám pomohlo.

2018-08-batovan-08
nadmorská výška 748m a k tomu 15m rozhľadňa – to je výška našej ant.

Na rozhľadňu prichádzame necelú pol hodinu pred začiatkom. Na rúčku počúvame niekoľko silných staníc v okolí. Rýchlo montujeme anténu, spúšťame koaxiál a pripájame stanicu.

2018-08-batovan-14
oproti máju je konzola nadstavená o 1 m, anténa je celá nad strechou rozhľadne

2018-08-batovan-06
rozhľadňa Marhát, JN88XO

Za prvú hodinu máme v denníku 12 súťažných staníc a celkom tridsať zápisov. Slušné. Napriek tureckému rušeniu je na pásme veľa staníc. Až do 23. hodiny boli počty spojení za hodinu približne rovnaké, pokles okolo desiatej večer spôsobila naša aktivita na PMR pásme a svetelné pokusy s exp. Pacho na Veľkom vrchu pri Partizánskom. Zabavili sme sa, videli sme sa (teda aspoň svietaci bod) a keď sme vybili baterky v PMR, pokračovali na CB pásme.

2018-08-batovan-25

2018-08-batovan-26
zelená bodka viditeľná na 37 km

Že sú podmienky lepšie, ako pred 2 týždňami počas LPD, sme boli presvedčení po spojení s Tomášom Sruby (reporty 20/30, 185 km). Krátko po ôsmej večer nás zavolal Michal Svidník (reporty 22/22, 273 km). Od pol desiatej večer sme na 29. kanáli počúvali Vaška Chotěšov, exp.Radegast, no turecké signály ho s prehľadom premažú. Dve SMSky a dohadujeme sa na 5. hodinu ráno.

Po polnoci aktivita ustáva, kecáme aj tri – štyri partie na jednom kanáli, ak sa ozýva niekto nový, robíme s ním spojenie všetci. Števo Zvolen navrhol a praktizoval poradie podľa abecedy: “Najprv pôjde Baťovan, potom Jano NZ, potom Mafia a nakoniec Pohádka…” O 00:45 vypíname stanicu a zaspávame. Ustlané máme na spodnom podlaží rozhľadne. Teplota postupne klesá, v spacákoch sa to však dá vydržať. Čo je ale horšie dvíha sa vietor. Premýšľam, ako budeme skladať anténu… Našťastie ráno je opäť pokoj.

Budík na piatu ráno. Zapínam stanicu, všade ticho, dám krátku výzvu, ozve sa Honzo Sulejovice zo Smrekovice. Aj on čaká a ešte niekoľko ďalších. Zrazu to ticho preruší známy hlas Vaška Chotěšov zo Šumavy. Na druhý pokus robíme spojenie. Po niekoľkých rokoch sa to opäť podarilo. To je tak, keď si na vysielanie my vyberieme nevhodnú kótu alebo z dobrej zdupkáme pred záverom…

Ráno počujeme aj typickú slovenčinu s nemeckým prízvukom – Skippper Kittsee portejbluje na Orave a rozdáva spojenia. Ide mu to pekne, počuje a volá ho veľa súťažiacich. Podmienky kolíšu, na druhý pokus robíme spojenie aj s Jerrym Nové Město pod Smrkem, ktorý portejbluje na Smrku v Krkonošiach (319km, reporty 32/30) .Bohužiaľ nepretlačíme náš signál do Krušných hôr, odkiaľ počujeme Železného dědka Litvínov /p Klíny. Pred siedmou sčista jasna blesk spoza hranice – Karel Tršice /p Na kopci. Vraj vysiela celú noc, no ani raz sme naňho nenarazili…

Medzitým s Alexom vybiehame striedavo na rozhľadňu, fotíme východ Slnka, okolie a vysielame z ručky. Prekvapivo nás na ručku počuje aj Mišo – exp. Tatran v sedle Čertovica (132 km)

2018-08-batovan-17
krátko po východe

2018-08-batovan-16
vľavo Veľký Tríbeč (JN98CL, 829m) v strede Žibrica (JN98BI, 616m) a vpravo Zobor (JN98BI, JN98BI)

2018-08-batovan-20
vľavo Zobor a vpravo tesne nad oparom sídlisko Klokočina v Nitre (JN98AH)

2018-08-batovan-21
Najvyšší je Vtáčnik (JN98HP, 1346m),
tmavý vrch vpravo je Osečný (551m, JN98EO) a vľavo pod horizontom Veľký vrch (456m, JN98FP)

2018-08-batovan-22
vľavo Strážov (1213m, JN98FW) vpravo vzadu Kľak (1351 m, JN98HX)

Krátko pred deviatou dávame posledné výzvy, robíme posledné tri spojenia na Moravu, lúčime sa s kamarátmi v éteri a ideme baliť. S výsledkom sme spokojní, opäť viac ako 100 spojení, i keď väčšina z nich “pod kopec”. Potešilo niekoľko staronových volačiek v éteri (Clipper Piešťany, Rádio Delta – Milan Dvorníky, Tygr – exp. Horal  a ďalší…).

2018-08-batovan-28
Alex Radošina a Marconi Partizánske ďakujú všetkým za spojenia

Teraz už len precízne spracovať denník a uložiť ho do správneho priečinka v notebooku k ostatným denníkom z CBPD 2018. A z akého kopca sa počujeme najbližšie?

Marconi Partizánske (SK-424)
Alex Radošina (SK-282)

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v AKTUALITY, OPAKOVAČE. Zálohujte si trvalý odkaz.

8 reakcií na CBPD #1 – exp. Baťovan – Repete z Marhátu

1. Jano Korňa povedal:

tak tie ranne vyhlady (fotky) stoja za to, aj keby sa spojenia nedarili………ach preco tak vela sedime v “betone” a tak malo chodime do tak krasnej Slovenskej prirody. 🙂

-sanka dolu sefe.

2. Tom povedal:

Také jsem slyšel exp.na Marhátu .

3. dedii povedal:

počul som vas na rúčku Alan42 v Šali 🙂

4. Marconi PE povedal:

Paráda, to som ani netušil, ďakujem za záznam !

5. Mates Brno povedal:

OK, tak akoby som ani neďakoval … :-). Dnes som zistil, že Jerry Nové Město na Smrku si nás nahrával a hodil to na CBPMR a CBDX: http://www.cbpmr.cz/audio/mates-radegast-batovan-dedek2.mp3 Tak sa zda, ze som si to zle pamatal a toho Dědka som zo šumu nevyťahoval, bol u mňa RS52.

6. Marconi PE povedal:

Myslím, že som to bol ja, už si nepamätám, koho som kam posielal. Ráno boli pekné a dlhé spojenia, tak som chcel dopriať aj iným. A ďakovať netreba, ide v prvom rade o zábavu a potešenie, až potom o súťaž… Železného dedka sme počuli celkom zreteľne, náš signál však nepreliezol k nemu (391 km).
    Zo Strážova ani z Kľaku som nevysielal, to by ti skôr vedel povedať Kaso Žilina (exp. Marco Polo)…

7. Mates Brno povedal:

Pekné rozhľady sú z toho Marhátu, len čo je pravda. Gratulujem k solídnemu výsledku. Nedá mi ale nepochváiť sa, že Železného Dědka Litvínov som zo šumu nejak vyškrabal. Inak mňa práve láka do budúcnosti ten Kľak a Strážov :-). Vysielal si odtiaľ niekedy? Ozaj, to si bol Ty Marconi, kto ma poslal ráno na kanál 27 za Radegastom? Alebo žeby Števo? Stále neviem, komu sa poďakovať :-).

Momentálne z kraja pod Sitnom zdraví Mates Brno.

8. erixon povedal:

Vtáčnik, Osečný a Veľký vrch sú moje časté turistické ciele a do oka mi padol lokátor Vtačnika, ktorý je pod obrázkom asi zle uvedený. Ja som na vrchole vysielal z JN98HO, no dá sa kúsok východne pod vrcholom určite pouzit aj ten JN98HP, len nie z 1346m. Ale pekné fotky z Marhátu 🙂