exp. Baťovan na Vtáčniku tentoraz turisticky

Novembrové vysielanie väčšinou absolvujeme z pohodlia auta na niektorej dostupnej kóte. Tentoraz sme to však zmenili a zamierili na Vtáčnik (JN98HO, 1346 m)

Motiváciou boli hlavne fotky, ktoré z Buchlova priniesol Erixon pred týždňom. Inverzia, inverzia a ešte raz inverzia.

2020-11-batovan-1

V piatok pred výjazdom sme do večera finišovali k inštaláciou kamerového systému a vôbec som nemal chuť niekam sa štverať a už vôbec nie na Vtáčnik. Ráno však bolo lepšie a na poslednú chvíľu som sa Erixonovi ohlásil, že idem s ním.

Autom sme sa vyviezli do Lomskej doliny, kde sme pri bývalom lyžiarskom stredisku nechali auto a odtiaľ sme overenou trasou vyrazili priamo na hrebeň pohoria Vtáčnik. Po necelej hodinke sme mali najstrmší úsek za sebou a potom sme postupovali po hrebeni až na Vtáčnik. Od nadmorskej výšky asi 800m sme boli v hmle a s každým stúpajúcim metrom sme čakali, kedy sa dostaneme nad ňu. Tešili sme sa na inverziu, tá nie a nie prísť.

2020-11-batovan-2

Až kúsok pred Kláštorskou skalou (1275m , JN98HO) sa na chvíľu ukázalo slnko, vzápätí sa však schovalo za vysokú oblačnosť. Modré azúro sa teda nekonalo, ale stihli sme spraviť túto fotografiu.

2020-11-batovan-3

Na kótu sme dorazili o pol jednej popoludní.Hoci sme boli nad inverziou, vysoko nad nami bola ďalšia súvislá oblačnosť zakrývajúca slnko.

Plánovaný čas začiatku, ktorý sme avizovali na weboch, sme nestihli, prvú výzvu som dal na kanáli č. 1 až o 12:45 h a na kanáli 28 sa to hneď rozbehlo. Prvým spojením v denníku bol Alex Radošina. Erixon si vzal PMR stanicu, malý zápisník a pero a odbehol pár metrov ďalej, odkiaľ má lepší výhľad smerom na severozápad.

2020-11-batovan-4

2020-11-batovan-5

Na Vtáčniku bolo veľa ľudí a ich štvornohých priateľov, chvíľu sa mi zdalo, že majú nejaký zraz. V éteri veľa ľudí nebolo, predsa len bolo krátko po obede a to sa portejblisti ešte len rozhodovali, či a kam vyrazia. Skalní domasedi však nesklamali, potešilo úplne prvé spojenie s novým cébečkárom: Miloš Dolný Pial práve nahodil anténu a prispájkoval konektor. Miloš, prajeme Ti veľa pekných spojení a nových priateľov!

Erixon operujúci na PMR sem-tam zmenil vysielacie stanovište z JN98HO na JN98HP a opačne. Hranica lokátorov je totiž len pár metrov od vrcholu.

2020-11-batovan-6vysielač Skalka pri Kremnici (JN98LR)

2020-11-batovan-7 Kľak (JN98HX, 1352 m)

Na CB sa ozývali najmä stanice z okolia, ale podarili sa aj spojenia cez 100 km. Ozval sa Ľuboš Miloslavov, krásne spojenie spravil aj Pavel Duha Ostrava Poruba, ktorý nás zavolal z kóty Záhumenice (JN99BT, 139 km) iba z ručky! Posledné spojenie krátko pred treťou bolo najdlhšie – Míla Benešov /p Skalky nás na 168 km počul 4-kovým rádiom. Čaj s termosky sa míňal, kóta sa vyľudňovala a to bol aj signál pre nás zbaliť sa a ísť dolu.

2020-11-batovan-8

Presne keď slnko zapadlo za obzor (16:12 h) sme vošli do hmly a veľmi rýchlo sa zotmelo, Preto sme zvolili radšej dlhší zostup po lesnej ceste, ako po strmom chodníku. Všetko sme zvládli, auto sme našli, v denníku máme 35 spojení a v nohách ďalších 21,5 km.

2020-11-batovan-9

Dopočutia v decembri, priatelia!

O Marconi PE

Na CB pásme som od januára 1996. Členom Slovenského CB rádioklubu som sa stal v 1997. Som spolu zakladateľom exp. Marco Polo, neskôr exp. Baťovan. Cébečko ma sprevádza takmer všade. V roku 2008 som získal rádioamatérsku koncesiu N a v roku 2010 triedu E so značkou OM4MM. Venujem sa DXingu a kontestingu.
Tento obsah bol zaradený v SPL. Zálohujte si trvalý odkaz.

4 reakcie na exp. Baťovan na Vtáčniku tentoraz turisticky

1. Venda Brdy povedal:

Takže pánové z Baťovanu, se mnou počítejte taktéž. Budu se na Vás těšit z středočeského 864 m vysokého Toku. Venda Brdy

2. Miloš Dolný Pial povedal:

Pekne miesto na portejbl, na Vtacniku som nikdy nebol, aj ked ma tam nespočetne krat uz volali, manzelka ma z Prochota rodinu. Ale teraz ked mam CB tak mam konecne dovod sa tam vystverat. CB som objavil cca pred mesiacom zatial len v aute na magnetke a az v sobotu som nahodil docasnu drotovu antenu.
    MATES BRNO: ak vylezies na Sitno tak spojenie spravíme za 59 kedze volnym okom vidim Sitno z domu aj ked to je sice daleko :).

3. Marconi PE povedal:

Ahoj Mates, my sme tiež tento portejbl brali viac turisticky ako vysielanie, ale vyzerá to tak, že v novembri sa nám už nepodarí niekam sa vybrať. Preto aspoň pár spojení do ligy. Zato sa nám podarilo “vyprovokovať” aj ďalších portejblistov – na kopčeky vyliezli aj Števo Zvolen a Mišo Brezno. Dúfam, že sa budeme o mesiac počuť. 73!

4. Pekný výlet, škoda, že som sa v sobotu nevedel uvoľniť na vysielanie, mal som v hľadáčiku Devín (Pálava), určite by to bolo prešlo. Prajem pekný sviatočný víkend Vám aj ostatným CBčkárom. Teraz čakám, ktorý víkend v novembri sa mi vyčistí, len aby to nebolo ako s tou Vašou hmlou… Zo Slovenska som zatiaľ viac-menej vymknutý :-(. Na vysielanie z Vtáčnika mám pekné spomienky, išiel som tam z Prochote a na fotke vedľa Kĺaku máte tuším aj Reváň, to bolo tiež pekné miesto. Dobré počuť, že máme dole pod kopcami novú volačku, len čo sa dostanem na Sitno, oprobujem spojenie nadviazať.